Egypten - Hurghada

Jag kan börja med att säga att vi har haft en bra vecka där borta i Egypten. Vi var 23 personer som åkte tillsammans. Vi har haft kanonväder hela veckan, inte ett moln kunde man se och det var mellan 40 och 50 grader varmt varje dag. Både dit och hem resan gick väldigt bra med Joline. På vägen dit så satt hon i M:s knä och kollade ut igenom fönstret sen somnade hon och sov tills strax innan vi skulle landa och på hem vägen så sov hon hela vägen. Våran duktiga tjej!

Vi har mest varit vid poolen och det fanns hur många pooler som helst typ! Havet var alledes precis neranför poolerna men det var typ lågvatten så det gick inte att bada i riktiga våger så vi badade bara i havet en gång eller ja jag iallafall. Shoppingen var inte den bästa för egypterna var så påstridiga och jobbiga utanför hotel området. Och förresten så kom det en egyptier och frågade M hur många kameler han ville ha för mig (haha) och sen var det en annan som sa att jag såg ut som en egyptier.. Tack för den!

Det var ganska många som vart sjuk
och fick ligga med dropp när vi var där. Men vi tre klarade oss i allafall och några till. Det är ganska ovanligt att jag inte blir sjuk det är en regel att jag ska bli det typ. Men nu hade vi tur.

Jag måste bara berätta en sak, vi bokade en båt tur på torsdagen då vi skulle snorkla, fiska, åka till en lagun och vara vid någon strand. Men så vart det inte! Det började med att en buss hämtade oss på hotellet och så åkte vi iväg en liten bit. Sen fick vi gå ut på en lång landgång som såg ut som kinesiska muren nästan (notera nästan) så där framme stod det flera stora båtar så klättrade vi in på den första som dom visade oss. Jag hatar att åka båt så jag tyckte det gick rätt bra ändå att kliva på båten med allt. Men då skulle vi tydligen klättra över ännu flera båtar för att komma till våran båt som stod längst bort! Sen kom vi alla 23 personer äntligen över med barn och barnvagnar så började båten åka och det var as mycket vågor så hela båten gungade som fan! Sen efter ett tag så slutar båten fungera så vi står där ute på havet och gungar hur mycket som helst och timmarna bara går.. efter flera timmar kommer en båt och hämtar oss som vi får klättra över till. Så får vi åka iväg och snorkla lite men jag gjorde det inte för J vart dålig och började hosta massor och vart jätte ledsen. Sen så åkte vi hem och fick klättra över alla dessa båtar IGEN! turen skulle vara mellan 09.00 och 16.00, vi kom inte iväg för än kl 10.00 och så satt vi i flera timmar och väntade och när klockan var 15:45 då åkte vi hemmåt efter att vi bara hunnit snorkla. Men som tur var så fick dom tillbaka en del av pengarna men egentligen borde det vara alla pengar tillbaka. Aldrig mer en båt utomlands säger jag.

Men trots sjukdomar och dålig båtresa så har veckan varit väldigt bra.
Jag fyllde ju 18år där borta också så jag fick tårta av hotellet upp på mitt rum! haha Och på vägen hem på arlanda när vi ska få våra väskor är dom sen så vi får vänta där plus att dom hade sönder våran vagn så vi ska få åka till barnenshus och hämta ut nya delar gratis :)

Tack till alla som var med och ett speciellt tack till min mormor och morfar ♥

Nu kommer det bilder... i massor!































#1 - - Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ En mammas blogg:

ser otroligt underbart ut! Hur tyckte Joline att det var med värmen osv?

#2 - - Camilla - Mamma till Tim & Melvin:

Vad fina bilder :) Och vad roligt att ni haft det bra! :) Kramar

#3 - - Erica - 18år & Mamma till Neo 1år <3:

Låter som ni har haft jätte roligt, och verkligen jätte fina biler!!! :)



Men en fråga, hur kan du får dina bilder jämte varandra så? jag kan bara få bilderna en efter en under varandra på min blogg, om du förstår vad jag menar? haha =) kram

#4 - - Anna Arvidsson:

Ni ser ut att ha haft det jättehärligt! Och vilket fint hotell ni bodde på. Och alla försäljare efter gatorna där är nog bland dom värsta i världen skulle jag tro! Å vad söt Joline är!!! kram

Upp