Vårat bröllop 12~12~08 ♥

Nu tänkte jag berätta lite om vårat bröllop! Dagen började kl 05,30, då ringde klockan. Jag var lagomt trött eftersom jag bara sovit ca 4½ timme. Jag åt lite frukost och packade med mig mina saker så kom svärmor och hämtade mig. Vi åkte hem till dom där jag skulle fixas! När jag kom dit så fick jag lite mer frukost och sen så gick jag och min svägerska som även var min brudtärna ner i källaren och började med allt. Där nere hade hon dukat upp massa gott och tänt upp ljus osv. Så mysigt. Vi höll på och grejade och donade, sen kom lilla J dit när jag var klar och då var det hennes tur att få håret fixat och allt. Sen på slutet vart det lite brottom för min bror Mattias, min M och lilla M skulle komma kl 12 och hämta oss för vi skulle till fotografen. Men vi han i tid! 
 
På väg till fotografen så åkte vi in på blomsteraffären och hämtade alla blommorna. Kl 12.45 så kom vi till Herrgården i kilafors där vi skulle fota oss. Min bror var med och var våran "nanny" haha. Barnen var så duktiga men lilla M tröttnade efter ett tag. Det ska bli så spännande att se dom bilderna sen! Vi höll på och fotade några timmar och sen åkte vi mot kyrkan..
 
Nu började vi bli riktigt nervösa! jag har aldrig vart så nervös som jag var just då. Vi fick gå upp en trappa i kyrkan och gömma oss där. Sen så kunde man kika igenom ett fönster på dom som kom till kyrkan och då vart jag ännu mer nervös! Sen så började klockorna ringa och det var dags att gå ner och ställa sig i ordning. Efter det så började låten spelas, vi hade valt mendelssohn wedding march som ingångsmusik. Först gick tärna och bestman. Efter dom så gick J, hon var så söt och duktig och sist gick vi. Längst fram i kyrkan så är det några små trappsteg och såklart snubblade jag på dom, men inget som märktes sa dom, haha. Sen så började prästen prata och sen kom frågorna då, och det vart ju två Ja som ni kanske märkt. Sen så när M ska säga efter prästen och kommer till sista meningen så börjar han skratta för när vi övade hemma så sa han fel på den hela tiden och då tänkte han på det. Sen var det min tur och när vi kommer till sista meningen så vart det kört för mig, jag började skratta ännu mer än vad M gjorde, så pinsamt!! men så typiskt mig, haha. Men jag fick iallafall ur mig "Tills döden skiljer oss åt". Sen så sjöng en tjej som heter Ingrid låten from this moment med shania twain, hon var så duktig!! Sen så fort jag rörde mig så rörde sig mitt släp så då var min brudtärna Malin dit och fixade till, men även lilla J var där och drog hon också, så sött. Nu var det dags att gå ut, då spelades låten all you need is love med beatles. Nu kunde vi äntligen pusta ut! Vi smet upp för den där trappan igen tills alla andra hade hunnit ut. Då var det våran tur, J gick ut först och en kom vi, då kastade dom ris på oss och vi fick massa gratulationer. Sen så fick vi hoppa in i våran bil, som var en lincoln.
 
Vi åkte runt i bilen, J somnade mellan mig och M i baksätet. Sen vid 16,55 kom vi till lokalen. När vi kom innanför dörren så stog alla där och vi fick ännu mer gratulationer och vi skålade osv. Sen så var det dags för bröllopsmiddagen, förrätten var en special ostkroksbakelse med räkor osv. Som min mormor gjort med hjälp av mamma och svärmor. Sen till varmrätt var det potatisgratäng, potatissallad, sallad, frukter, rostbiff och fläskfilé. Sen vart det bröllopstårta efter det med vitchoklad mm. Jätte god var den! Under middagen så vart det fina rörande tal och även en fin dans uppvisning av våra föräldrar, hahaha!
 
 
Kvällen rullade på och vi hade så himla roligt, vi kunde inte haft en bättre dag, Tusen tack till alla som var med och delade denna oförglömliga dag med oss ♥
 
#1 - - Ida ||:

Korten där ni pussas där du har dom svarta kläderna är klockrena ^^, speciellt jolines miner o så :)

Svar: hehe ja!
saraelinmarie.blogg.se

#2 - - Josefin:

Jättefint bröllop Sara, stort grattis till er! :) är lite nyfiken - såg att du fortfarande heter Eriksson, heter Mattias också Eriksson nu eller vad ska ni ta för efternamn?

Svar: Tack :) Nej mattias heter Olofsson, men vi ska ansöka om ett nytt, Vonerlo :)
saraelinmarie.blogg.se

#3 - - Ida ||:

förresten, har du ingen video på upptränadet från föräldarna? :)

Svar: jo men inte hela. får se om ja lägger upp eller inte ;)
saraelinmarie.blogg.se

#4 - - kerstin:

häliga bilder på ett ser jag glatt bröllop

Upp