Att sova i ny säng

För någon vecka sen fick M en ny säng. En svart växa säng. Han har inte sovit i den något alls, han har bara sovit i spjälsängen jämt å aldrig kunnat somna någon annan stans som tex i min säng. Men här om dagen så började han kättra ur spjälsängen och den är ju ganska hög så jag kände att ja ville lära honom att sova i den andra. Första nattningen gick sådär, det tog 1½ timme att få honom att somna. Men när han vaknade på natten så somnade han om direkt efter en flaska välling. Dagen efter tog det 30 minuter att få honom att somna när han skulle sova middag. Å på kvällen tog det bara en kvart! Så det går faktiskt jätte bra. Jag lägger mig bredvid honom och han gnäller lite så ligger jag och håller om honom så somnar han sen. Hur har ni gjort när ni har bytt säng till era barn?
 
Upp